• وبلاگ : ناوشکن جنگ نرم
  • يادداشت : حجاب تاج سر جامعه
  • نظرات : 8 خصوصي ، 32 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ايمان 
    اين متن سخن آغاجري: شريعتي ميگفت رابطه دينشناسان با مردم رابطه معلم و متعلم است نه رابطه مراد و مريد، رابطه مقلَد و مقلِد، كه مردم از او تقليد بكنند مگر مردم ميمون هستند كه از او تقليد بكنند، متعلم ميفهمد و بعد عمل ميكند و بعد سعي ميكند اين فهم خود را رشد بدهد تا روزي خودش بينياز شود از اين معلم، خودش بتواند مستقيم مراجعه كند و استنباط بكند و درك نمايد.
    رابطه نهاد سنتي با عوام رابطه مراد و مريدي است...از نظر شما اين توهين به دوميليارد مسلمان است اما حمله به بيت آيت الله عظمي صانعي و تخريب منزل او توهين به مقلدان او نيست.رفتاري که با افقه الفقها مرحوم حضرت آيت الله العظمي منتظري کردند توهين به مقلدان او و توهين به مرجعيت نبود؟..سخن جنتي در نماز جمعه نسبت به آيت الله سيستاني توهين به مرجعيت نيست؟مطلب سايت الف درمورد آيت الله وحيد خراساني توهين به مرجعيت نيست؟
    پاسخ

    اولا از گفتار اولتان چنين استنباط ميشود که تقليد ومرجعيت اشتباه است اما در کلام بعدي خود ميگوييد- آيت ا..صانعي ومقلدان او -!!!!!!مشخص ميشود تا زماني که دين دور منافع شما ميچرخد وبر زبان شما ميچربد چيز خوبي است اما به محض اينکه با منافع شخصي شماها سازگار نباشد ميشود فلان وفلان که مپرس..... چطور شما وقتي مريض ميشوي به دکتر ميروي ،معالجه دکتر ،را بي چون وچرا ،قبول ميکني چون متخصص است اما وقتي براي فهم مطالب ديني به سمت ،مرجع آن برويم اشتباه است. - در مورد آقاي..صانعي هم بايد بگويم:اصلا مقلدي که تيشه، به ريشه ملت خودش بزن مقلد نيست دشمن است ،مزدور است .