• وبلاگ : ناوشکن جنگ نرم
  • يادداشت : ايران نفس کش ميطلبد!
  • نظرات : 12 خصوصي ، 44 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + lpl 
    قدرت نرم ترکيه در ايام حکومت “جورج بوش” ?? درصد مردم ترکيه نگاه منفي به او داشتند و در نظرسنجي اخير هم ?? درصد پرسش شوندگان “آمريکاي اوباما” را نيز دشمن کشور خود محسوب کرده اند.در عين حال دولت ترکيه توانسته است ارتباط خوب خود را با امريکا و اروپا ادامه دهد وامنيت و منافع ملي خود را تأمين کند و هم جايگاه خود را در منطقه و جهان ارتقا دهد و افکار عمومي جهان عرب را نيز جلب کند به گونه‌اي که بسياري از اعراب اکنون”اردوغان” را قهرمان جهان اسلام مي دانند. مطابق نظرسنجي مؤسسه TESEV نيز ?? درصد اعراب نگاه مثبت به ترکيه دارند و آنرا الگوي موفق ” سنتز اسلام و دموکراسي” به حساب مي آورند.(?) به اين ترتيب حتي آن بخشي از جهان عرب و جهان اسلام که به آقاي احمدي نژاد نگرش مثبت دارند هرگز او را سرمشقي که بايد از آن پيروي کرد محسوب نمي‌کنند (?) بلکه نگاه مثبت آن ها به او صرفا از بغض اسراييل و آمريکا و روانشناسي تحقيرشدگي توجيه مي‌شود.(?)
    پاسخ

    «فارين پالسي» گزارش كرد؛
    اوباما با بي‌تجربگي در حال واگذاري خاورميانه به جمهوري اسلامي ايران است
    خبرگزاري فارس: يك مجله آمريكايي در مقاله‌اي تاكيد كرد مديريت خام و بي‌تجربه واشنگتن در قبال ناآرامي‌هاي خاورميانه تحولات را نفع جمهوري اسلامي ايران كرده است.
    به گزارش فارس، مجله آمريكايي «فارين پالسي» درمقاله‌اي با عنوان "اوباما در حال كمك به ايران است " تاكيد مي‌كند مديريت نادرست و ضعيف واشنگتن در قبال ناآرامي‌هاي خاورميانه در واقع به نفع ايران در حال تمام شدن است.
    اين مجله آمريكايي در ادامه به ادعاي جرج سوروس عامل كودتاهاي مخملي در جهان و يكي از معروفترين سرمايه‌داران يهودي اشاره كرد كه هفته گذشته در برنامه‌اي در تلويزيون سي‌ان‌ان مدعي شد، حاضر است شرط ببندد كه نظام ايران تا يك سال آينده سقوط خواهد كرد، و نوشت: جرج سوروس هفته گذشته در برنامه شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان گفت كه حكومت ايران ظرف مدت يكسال سرنگون خواهد شد. ولي ما مي‌خواهيم اين مدت را افزايش دهيم و شرط ببنديم كه نه تنها جمهوري اسلامي در ظرف مدت يك سال دولت ايران خواهد بود بلكه از حالا به مدت يكسال توازن قوا در خاورميانه به شكل قطعي‌تري حتي بيش از پيش به نفع ايران رقم خواهد خورد.
    درست يك دهه قبل، در آستانه حملات 11 سپتامبر، آمريكا آنچه سياستمداران دوست دارند آن را يك اردوگاه "ميانه رو " قدرتمند توصيف كنند در منطقه خاورميانه برپا كرد كه در جهت صلح همراه با گفت‌وگو با اسرائيل و همكاري راهبردي با واشنگتن بود.
    كشورهايي كه در اردوگاه ميانه‌روي آمريكا بودند عبارت بودند از مصر،‌ اردن، عربستان سعودي و ديگر كشورهاي خليج فارس به علاوه مغرب، تونس و تركيه. در طرف ديگر جمهوري اسلامي متحداني مانند سوريه و همچنين گروه‌هاي ديگر مانند حماس و حزب الله داشت. ديگر كشورهاي راديكال مانند عراق كه تحت سلطه صدام حسين و ليبي كه در اختيار قذافي بود، بيشتر از پيش منزوي شدند.
    فارين پالسي در ادامه با اشاره به سقوط حسني مبارك در مصر نوشت: قطعا هر دولتي در قاهره روي كار بيايد تمايل نخواهد داشت تا به همكاري با اسرائيل به منظور تحميل محاصره غزه يا ادامه برنامه زندان‌هاي سيا بپردازد.
    اين نشريه آمريكايي افزود: در سطحي راهبردي‌تر، رويكرد دولت اوباما پس از بن علي و مبارك در قبال ايران منافع مهم آمريكا را در خطر جديد قرار داده است. رويكرد اوباما در وهله اول احتمال تعامل سازنده با يك جمهوري اسلامي روز به روز موثرتر در ايران را به خطر مي‌اندازد. از اين گذشته، در زمانيكه آمريكا بايد متوجه شود كه چگونه با جنبش‌هاي اسلامگراي مسقتل، مشروع و واقعي برخورد تعامل كند؛ جنبش‌هايي كه به احتمال زياد جايگزين حكومت‌هاي استبدادي حامي آمريكا در سراسر خاورميانه خواهند شد، رويكرد دولت اوباما در قبال ايران سياست آمريكا را دقيقا در جهت مخالف به پيش مي‌برد.
    فارين پالسي در پايان نوشت: آمريكا با چالش‌هاي جدي در خاورميانه روبه‌رو مي‌شود. جايگاه راهبردي آن در بخش حياتي دنيا در جلوي چشمان ما در حال از بين رفتن است و تخيلات بيش از حد درباره تغيير رژيم در ايران تنها اوضاع را بدتر خواهد كرد.