درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2      
 
+ آذرخش 
احسنت بر بچه هاي ايران زمين!
+ شايانا 

سلام و خسته نباشيد

چرا نقدي که بر مطلب جنگ ايران و امريکا نوشتم رو تاييد نکرديد ؟؟

ميخواستم با هم در اين مقوله صحبت کنيم . فکر کنم در پست قبلي نوشته بودم يا با اسم شايانا يا مبارز. به هر حال خوشحال ميشم نقدش کنيم.

دوما خيلي منتظر اين انيميشن زيباي شما بودم . فقط اميدوارم ساعت پخشش رو اعلام کنيد تا ما هم ببينيم . ضمنا دوست عزيز من از طرفداراي شما هستم . مدرس دانشگاهم و نه غربزده و نه وطن فروشم!! اما دوباره نقدهايي که در مورد مطلبتون بود رو مينويسم چون دوست دارم با هم اختلاط کنيم :

1 - نفوذ به پنتاگون بسيار راحتتره تا اون جزيره که فرموديد ! اولا خيلي دوره و دوما شديدا با توجه به وسعت کمش تحت نظره !

2 - ما ميگ 31 نداريم دوست من - امار اسرائيلي ها دروغه !! تازه اگه داشتيم هم نياز بود تا هر روز خلبانهاي ما باهاش پرواز کنن تا مسلط بشن و در جنگ بدردمون بخورن وگرنه اگه تو انبار باشه که هيچ کارايي واسمون نداره عزيز !! هنوز وجود سوخوي 27 در ايران نامشخصه چه برسه به ميگ 31 !!

3 - شفق نيمه کاره رها شد البته عکسهايي از ماکت و بدنه اون هست اما در حدي نيست که بخواد براي ما عمليات داگ فايت انجام بده و يا حتي بتونه هر گونه عملياتي بکنه !! همين صاعقه قابليت داگ فايت نداره چه برسه به شفق !! اين طرح بعد از نامردي روسها ول شد و دانشگهاي خودمون هم تا حدي طرح رو جلو بردند اما نه در حدي که بتونه جلوي اف22 يا اف16 اف18 رو بگيره چه برسه که هواپيماي بي2 رو با اون همه اسکورت مجبور به فرود کنه !!!

4 - شايد بتونيم ناوها رو با موشکهاي قيام و عاشورا و هر چي بزنيم اما غير از شهاب 3 !! باور کن اين موشک 300 متر خطا داره !!

5 - اينکه 2 بمب اتمي اسرائيل رو سر خودشون بترکه هم ديگه از اون حرفها بود !! اونم با جنگال ارتش سايبري ما !! عزيز دلم !! برادرم !! کامپيوتر رو همونا ساختن - اونقدر گاگول نيستن که اونطوري بمبهاشون رو هک کنيم که همونجا منفجر بشه !! درسته ما هم در علم کامپيوتر پيشرفت داشتيم و نمونه اش همين دستگيري جاسوسهاي اسرائيليه اما نه ديگه در حدي که بمب رو همونجا بترکونيم !!!!!!!!!! اين قسمت طرحت واقعا حالم رو گرفت !!

6 - با زدن اهداف و پايگاهاي نظامي امريکا در کشورهاي عرب اونها هم منتظر يه فرصت بودند که حالا گيرشون مياد و با تمام قوا به ما حمله ميکنند و سعي ميکنن تا حکومت شيعه رو از بين ببرند و بدون که نيروي هوايي بسيار قوي دارند بر عکس ما !!

حالم از اعراب بهم ميخوره کاش امريکا اين وسط نبود تا 24 ساعته جمشون ميکرديم !!! اما قدرت اون آَغالها رو با حمايت امريکا دست کم نگير !! اگه مثلا 200 تا ميگ 31 و سوخوي 35 يا حتي 30 داشتيم از اونها هم باکي نبود اما الان که نداريم نبايد بي گدر به آّب زد

-----------------

در آخر هم دوستت دارم - هم سربلندي ميهد رو ميخوام و هم آرزو ميکنم روزي ايرزان داراي جنگنده نسل پنجم و رهگير قدرتمندي باشه

دوستت دارت- شايانا

پاسخ

سلام .خسته نباشيد....از پي گيري هايتان متشکرم
انشاا...اين انيميشن تا چند هفته ديگر رونمايي خواهد شد و در همين وبلاگ زمان رونماييش را عرض خواهم کرد.
اما در مورد هواپيماي شفق !
دوست من، ناسلامتي خود بنده زماني در وزارت دفاع مشغول تهيه کليپ انيميشن تبليغاتي هواپيما شفق بودم ها.!!!
البته اين هواپيا بعدا داراي بدنه رادار گريز شد والبته به توليد انبوه ظاهرا نرسيد!اما در مورد داگ فايت من شفق را با هواپيماي غربي مقايسه نکردم،بلکه آذرخش را با هواپيماي معادلش مقايسه کردم.
حال در مورد شفق خودمان :
جنگنده شفق ،از جنگنده هاي پنهانکار و مافوق صوت که طراحي آن از چندين سال پيش شروع شد و در سال 2004 نيز تکميل نمونه اوليه آن گزارش شد، در سه نوع آموزشي دو نفره، جنگنده دو نفره و جنگنده يک نفره طراحي شده است. پروژه طراحي شفق توسّط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران سرمايه گذاري شده و بوسيله مجتمع دانشگاهي هوايي (Aviation University Complex) که زير مجموعه اي از دانشگاه صنعتي مالک اشتر مي باشد طراحي شده است و لازم به ذکر است که دانشگاه بزرگ صنعتي مالک اشتر که يکي از بزرگترين مراکز علمي و طراحي ايران مي باشد وابسته و زير نظر کامل وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است .
بسياري از کارشناسان شفق را از حيث توانايي و نوع طراحي با طرح هواپيماي MiG-I-2000 روسيه مقايسه کرده اند. البته لازم به ذکر است در طراحي شفق به ويژگي پنهانکاري (رادارگريزي) آن توجه زيادي شده، بويژه که طرح بدنه آن به جنگنده اف/اي-22 رپتور ساخت آمريکا که يک جنگنده پنهانکار است نيز تا اندازه اي شباهت دارد و بدنه آن از مواد جاذب امواج رادار (Radar Absorbing Materials) ساخته شده است، در واقع مي توان شفق را اولين جنگنده پنهانکار ايراني دانست. بنا به اظهارات بعضي رسانه ها طراحي نمونه نهايي شفق که شامل بسياري اصلاحات و بهبود ها مي باشد تا سال 2008 بطول خواهد انجاميد.
شفق داراي هفت جايگاه براي حمل تسليحات مختلف مي باشد. نوع سازه به کار رفته به شکل مناسبي اجازه حمل انواع بمب و موشکهاي هوابه هوا و هوابه زمين و همچنين انواع بمب با هدايت ليزري را به اين هواپيماي توانمند مي دهد. که در زير هر بال سه جايگاه و يک جايگاه نيز در زير بدنه قرار دارد. همچنين استفاده از نمايشگرهاي چند کاره رنگي در کاکپيت آن موجب شده تا در جنگنده از نمايشگرهاي آنالوگ کمتر استفاده شود. ضمنا در کاکپيت اين هواپيما به راحتي خلبان توجه زيادي شده است، همچنين در شفق از صندلي هاي پرتاب شونده K-36D نيز استفاده شده است. وزن اين جنگنده حدود 5 تن مي باشد که از اين لحاظ يک جنگنده سبک بحساب مي آيد. پيشرانه اين جنگنده يک دستگاه موتور توربوجت RD-33 کليموف يعني همان موتور بکار رفته در جنگنده MiG-29 است. بنا به گفته بعضي رسانه ها ايران برنامه هايي نيز براي توليد موتور کليموف RD-33 و نمايشگر هاي تحت امتياز روسيه در ايران دارد.
از ديگر ويژگي هاي بارز شفق مي توان به طراحي آيروديناميکي و سرعت فراصوتي آن که دو تا دو ونيم برابر سرعت صوت است اشاره کرد، در طراحي شفق مساحت ريشه بالها بسيار بيشتر از نوک بال است و اين امر موجب مي شود تا جنگنده شفق در نبرد هاي هوايي تن به تن (داگ فايت) بتواند به سرعت زاويه حمله را بسوي هدف تغيير دهد، همچنين بواسطه طراحي ويژه بدنه آن توانايي پيچش، غلتش و قابليت مانور پذيري شفق تا حد زيادي افزايش يافته و آن را به جنگنده اي براي استفاده در موقعيت هاي خاص تبديل کرده است. کارشناسان در مورد شفق به گمانه زني هايي پرداخته اند از جمله اينکه جنگنده شفق از توانايي پرواز در ارتفاع پايين نيز بخوبي برخوردار است و از لحاظ اويونيک يا سيستم هاي الکترونيک پروازي نيز بسيار پيشرفته مي باشد. حتي بسياري از کارشناسان ويژگي پنهانکاري شفق را حاصل ترکيب طراحي ويژه و استفاده از مواد جاذب امواج رادار دانسته و توانايي پنهانکاري شفق را با جنگنده آمريکايي F-117 Nighthawk که جنگنده اي بسيار پيشرفته مي باشد مقايسه مي کنند.
اما در مورد صابرين!اي کاش مي شد بعضي از مطالب را بيان کرد اما نمي شود!منظورم را مي فهمي دوست من؟؟
در مورد کنترل بمبهاي اتمي اسرائيل هم اين مطلب را نگاهي بيندازيد.!
سرهنگ "ويلسي ميالر " سخنگوي واحدهاي جنگنده هوايي آمريکا از اختلال در کنترل 50 موشک اتمي خبر داد.
به گزارش تابناک به نقل از سي ان ان وي افزود : اين موشک ها قاره پيما بوده و تنها با دستور رئيس جمهور امريکا قابل استفاده است اما در هفته گذشته حادثه اي رخ داد که نمي توان عواقب ان را به درستي پيش بيني کرد.
سي ان ان اين حادثه را در پايگاه اتمي "مينيوتمان " که در آن 450 موشک قاره پيما و 50 موشک بالستيک با کلاهک اتمي نگهداري مي شود ، رخ داد.
يک مقام نظامي پايگاه نيز دليل اين نارسايي را اختلال در يک ياز کابل هاي ارتباطي زيرزميني عنوان کرد و اقزود : باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا پس از اطلاع از حادثه ، هفته ترسناکي را پست سر نهاد و دستور تحقيق و پيگيري حادثه را به مقامات سيا و پنتاگون صادر کرد.
اين اولين بار نيست که پايگاه هاي اتمي امريکا با مشکل عدم کنترل مواجه مي شوند و تکرار اين حادثه نگراني هايي را در سطح آمريکا و اروپا بوجود آورده است.
کارشناسان نظامي بر اين باورند که يکي از دلايل مخالفت کشورهاي اروپاي شرقي با استقرار موشک هاي قاره پيما و زرداخانه هاي آمريکا ، عدم امکان کنترل ايو واحدهاي نظامي از سوي آمريکاست.
+ هادي 

خدا خيرتون بده خدا قوت
 <      1   2